EU-valet

Nu börjar opinionsundersökninarna gällande EU-valet att presenteras. Föga förvånande är det få svenskar som har för avsikt att rösta. Det är så himla synd! Många har åsikter om EU – varför inte använda sin makt och ge utlopp för dessa åsikter?!? Jag har länge varit EU-förespråkare, även om jag anser att det är mycket som inte funkar bra inom unionen. Men samverkan och samarbete tror jag alltid på, när det gäller de stora frågorn. Rådande klimat- och finanskris tycker jag är tydliga exempel på det. Jag kan förstå att människor är emot EU, men jag kan inte förstå hur någon kan slösa bort en av få möjligheter att ändra på det som inte är bra. Använd din möjlighet att påverka och rösta rött i EU-valet!

Kommentera

