Kongressadmin

Har, i egenskap av ombud till partikongressen i höst, blivit ombedd att mejla in foto till kongresskatalogen. Som färsking har jag inga chica arkivbilder tagna av proffs som jag kan använda mig av. Det blev min kära sambo som fick ta med sig amatörkameran ut i kvällsolen för att föreviga sin politikerpartner. Hur ska man se ut i en kongresskatalog??? Glad och sprallig? Seriös och allvarsam? Vilket är det minst dåliga alternativet???

För övrigt ser vår omgivning ut som en minivariant av Hornborgarsjön: vi har måsar, svanar, kanadagäss och tranor som simmar och spatserar omkring i den “innerskärgård” som har bildats på våra åkrar. På vägen hem från uppvaktning av jubilerande svägerska fick jag be familjen att hålla tummarna när vi skulle forcera en översvämmad väg. Vi kom igenom men det var på håret. Igår fick jag vända på min joggingrunda efter att ha tagit mig igenom en del av en översvämmad väg men fick ge upp på en annan del. Någon berättade att prästen i söndags hade predikat om Noaks ark. Det känns högst aktuellt.

Kommentera

