Ny energi

Jag har träffat min mentor idag igen. Det är helt otroligt vad mycket ny energi jag får varje gång! Att sitta och vända och vrida på sina för tillfället mest angelägna frågeställningar, tillsammans med någon som bara är fokuserad på att hjälpa en vidare i tankegångarna – det är en härlig egotrip och ett jättebra sätt att komma fram till det man egentligen redan vet. Lät det rörigt? Sorry. Det jag menar är att vi ofta vet svaret inom oss men när man tvingas formulera problemet inför någon annan blir svaret tydligt. Det ger mig jättemycket energi och jag skulle vilja rusa direkt hem till datorn och skriva debattinlägg, insändare, motioner och förslag på löpande band! Dessvärre kommer oftast matlagning, tvätthängning, tandborstning och en ansenlig mängd tjat emellan och… ja, en stor del av energin rinner ut mellan de olika sysslorna. Kruxet är att återskapa engergin. Fokusera… Fokusera…

Kommentera

