Semestern slut

För vissa har semestern redan tagit slut, för andra finns det fortfarande några dagar kvar att göra lite av allt det där vi ville göra. Själv har jag gjort mycket av det jag ville; haft många lata dagar med barnen, gjort dagsutflykter, badat, haft besök av fantastiskt trevliga människor och röjt i några skrymslen och snår. Det jag inte har gjort har jag aktivt valt bort, p g a lathet eller annat.

Jag tänker på alla de som av olika anledningar inte kunnat göra just något alls av det de velat den här sommaren. Alla de som inte lever tillsammans med dem de vill leva med, eller på det sätt de vill leva. Alla de som kämpar och kämpar för att få vardagen att gå runt och inte har några möjligheter till semesterutsvävningar. Alla de som inte har någon semester, för att det inte existerar i deras obefintliga anställningskontrakt. Det finns så många saker som vi tar för givna men som absolut inte är givna för andra. Mina tankar går till er.

Kommentera

