Inför partikongressen

Som ni kanske vet har jag och P-O Rapp från Sala fått den stora äran att vara ombud för Norra Västmanland vid partikongressen i höst. Spännande och förpliktigande, tycker jag. Tack alla som har sett till att det blev en man och en kvinna som representerar vårt område! Jag hoppas att det är (eller blir) en tradition.

För att kunna vara just ombud så måste ju medlemmarna i vårt område få en chans att ta del av kongressmaterialet, dvs motioner och dylikt som det ska beslutas om, och göra “medskick” till oss som blev valda. Därför inbjuds alla s-medlemmar i Norra Västmanland (S-kvinnor, SSU, broderskapare, fackliga, kyrkopolitiker och ”vanliga”) att ta del av och lämna synpunkter på kongressmaterialet söndag 11 oktober kl 14:30-17:00 i partilokalen, Solbacksallén 14A i Norberg. Medlemmarna i Norbergs Akn får samma möjlighet på medlemsmötet 30 sept.

Hur medlemmarna kan få tag i kongressmaterialet vet jag inte ännu. Ombuden ska få materialet den 16 september. Får jag det digitalt kan jag skicka det vidare. Kanske går det att ladda ner på Sosserian? Annars får vi lösa det på något annat sätt.

Hoppas att vi snart ses i partilokalen!

Kommentera

