Får man göra så?

Igår, på arbetarkommunens styrelsemöte, gick vi bl a igenom våra olika aktiviteter resten av året. Jag efterlyste lite nya former för en traditionstyngd aktivitet. Nu sitter jag med en liten klump i magen och undrar om man får göra så.

Jag menar, de som arrangerar trivselaktiviteterna gör ett jättebra jobb. Det är kul att några vill och orkar anstränga sig för att göra det trevligt för andra. Men redan nu, efter tre år som medlem, känns det som att jag “kan” det där med traditionen. Det vore kul med lite nya former. Bli överraskad! Få lära sig något nytt! Kanske ha kvar grundstrukturen men hotta upp det med lite nya grepp? Så tänker jag.

Men får man vara så fräck att säga det också? Det är det jag brottas med nu. Vi säger ofta att vi vill ha högt i tak, testa ny grepp, ha in nytt blod. Men frågan är om vi verkligen vill omsätta det i handling också? Det lär visa sig.

Kommentera

