Motion B 60 & 61

Har bläddrat fram partistyrelsens förslag till svar på min och Kurt Kvarnströms motioner till jobbkongressen om utvecklandet av FINSAM (Finansiell samordning av rehabilitieringsinsatser för arbetslösa). Partistyrelsen har valt att föreslå beslut enligt en annan, betydligt luddigare formulerad, motion om FINSAM från Söderköpings arbetarekommun, och hänvisa till det som svar på min och Kurts motion. Jag antar att det är en taktik vald av praktiska skäl: med en luddig formulering förbinder sig inte kongressen (och därmed riksdagsgruppen) till just något alls, varför man kan lämna frågan för tillfället och se hur saker och ting utvecklar sig. Jag har inte hunnit läsa partistyrelsens förslag till politiska riktlinjer ännu men jag vet ju att välfärdsrådslaget skrivit om Kraftsam tidigare och förmodligen är det det partistyrelsen vill ha istället. Jag återkommer i frågan när jag har hunnit fördjupa mig lite mer.

Matchen har inte börjat än…

Kommentera

