Förslag till riksdags- och landstingslistor

Idag kom valberedningens förslag till riksdags- och landstingslistor i Västmanland. Jättespännande läsning, förstås. Såg till min förvåning att jag är föreslagen att stå som tionde namn på riksdagslistan. Jag känner mig mycket smickrad och lite överraskad. När jag träffade valberedningen gjorde jag klart att jag inte har några riksdagsambitioner nu men att det förstås vore spännande och kul att få en sådan möjlighet om en eller ett par mandatperioder. Det ska bli kul att se vad medlemmarna säger i omröstningen. Det kan mycket väl hända att jag, när listan fastställs på extra disktriktskongressen i december, halkar ner ett par steg. Men nu är jag bara glad att valberedningen tycker att jag ska stå så pass högt upp. Tack för det!

Ännu mer spännande är att det finns nya namn, från Norberg, högt upp på förslaget till landstingslistan. Kul! Vad kommer det att innebära för politiken här i Norberg? Det får vi nog diskutera på morgondagens medlemsmöte som har temat Planering inför valet. Välkomna, alla medlemmar, att delta i diskussionen. Nu är det skarpt läge om Norbergs framtid!

Kommentera

