Rivstart valarbete

Nu har arbetarekommunen utsett en valprogramgrupp som, tillsammans med övriga medlemmar, ska utarbeta ett förslag till valprogram för (S) i Norberg. Det ska bli så kul! Det finns så mycket att göra, så många saker som kan förbättras, så mycket utvecklingsarbete kvar att göra. Den högst osäkra ekonomiska framtiden sätter förstås vissa käppar i hjulen men vad vore politik utan visioner och en vilja att förändra?!? Jag längtar till valprogramgruppens första möte…

För övrigt har den här helgen satt ett definitivt stopp för allt önsketänkande att vi fortfarande har lite sommar kvar: -4C två mornar i rad, bitande frost i gräset ända fram till lunch igår och kalla, gråa höstvindar idag. Men jag känner mig beredd! Trädgårdsmöbler och studsmatta är inburna, potatis och morötter skördade och det finns ved inburen både till pannan och kakelugnen. Härligt! Det är bara vinteräpplena som fortfarande hänger röda men sura på sina grenar och väntar på att jag ska plocka ner dem. Jag hoppas att frosten ger sig ett tag så att äpplena hinner mogna lite mer.

När jag sprang rundan runt sjön i morse var vägen täckt av färggranna löv och det var nästan halt på sina ställen. Sådant förtränger jag under resten av året. Barnen har redan börjat prata om vad de ska skriva på sina önskelistor till tomten och de fodrade täckbyxorna har gjort entré. Och det känns helt ok! Ingen höstångest eller höstdepression här, inte. Jag gillar grå vardag och när det händer saker. Dags att uppvärdera hösten!

Kommentera

