Ännu en s-blogg

Jag har ägnat en del av helgen åt att diskutera den nya politiska organisationen i Norberg (inslag om detta i Västmanlandsnytt i fredags hittar du här:)http://svtplay.se/v/1723460/tvarsnytt/demokratifraga_splittrar_politikerna?sb,k103379,1,f,-1

Är fortfarande mycket frågande till hur förslagsställarna tänker när de inför denna organisation och jag är nyfiken på hur man resonerar kring detta i termer av gällande lagstiftning (kommunallagen). Men, det lär väl visa sig.

För övrigt har helgen bestått av förberedelser för Jobbkongressen. Nu har västmanlandsdelegationen en egen blogg med adressen www.jobbkongressen.wordpress.com

Min tvåårige son är just nu mycket förtjust i allt som är glittrigt, gulligt och rosa. En dag i veckan hade han nagellack på fingrarna, hårklämmor i håret och kjol när han gick till förskolan. Han tyckte att han var så fin! Jag är så glad att jag lever i en tid när tjejer och killar kan få se ut som de vill, och vara som de vill, utan allt för förvånande blickar och kommentarer från omgivningen.

I morgon är det KS i Norberg. Spännande. Mer om det en annan dag.

Kommentera

