Jag säger nej!

Det är ett klokt drag att, som Fredrik Pettersson, starta ett brett  upprop i politikerbloggosfären att vi aldrig, någonstans, någonsin, någon gång kommer att göra oss beroende av stöd från Sverigedemokraterna: detta med anledning av den raka och avslöjande debattartikeln av Jimmie Åkesson (SD) i Aftonbladet i veckan.

Som socialdemokratisk politiker ser jag det som helt uteslutet att samarbeta med, eller göra sig beroende av, krafter inom (SD). Socialdemokratin bygger på övertygelsen om alla människors lika värde och ett solidariskt samhälle för alla och det är helt oförenligt med de främlingsfientliga åsikter som präglar (SD). För mig handlar det om människosyn och människosyn är inte något vi kan kompromissa eller kohandla om. Vanligtvis är jag för samverkan – av de flesta slag – men ALDRIG samverkan med (SD)!

Vi har, än så länge, inga valda företrädare för (SD) i Norberg men vem vet vad som händer på den fronten i kommande val? Jag vill härmed uppmana alla andra politiska bloggare att också tydligt ta ställning i frågan.

Kommentera

