Kongressnerver

Jobbkongressen närmar sig – äntligen! -med stormsteg. Den har känts så avlägsen så nu, när det är mindre än en vecka kvar, känner jag mig överrumplad. Hur ska jag hinna ta alla kontakter jag har planerat? Hur ska jag hinna läsa allt? Hur ska jag få med mig allt material?!!? Och hur i hela fridens namn ska jag klara mig utan familjen i fem hela dygn?!?

På måndag har vi en träff i Västmanlandsdelegationen och det känns bra. De erfarna kongressrävarna som finns där kan nog lugna mina nerver. Det känns så STORT och VIKTIGT och KUL att få vara kongressombud. Mängden beslut som ska tas och bredden på ämnena som ska diskuteras är förstås imponerande och utmanande men jag har en bra magkänsla som säger att vi kommer lyckas sy ihop det hela.

Tralala, vi ska forma Sveriges bästa politik!!!

Kommentera

