Snart är det dags

Nu äntligen, efter flera månaders väntan, är det snart dags att sparka igång årets viktigaste (?) politiska händelse. Väskan är i princip packad, väckarklockan är ställd (så att jag inte missar telefonintervjun i direktsänd Radio Västmanland i morgon bitti) och mina fokusområden på kongressen är identifierade. Jag är redo, med andra ord!

Det är kul att kongressen har fått så mycket uppmärksamhet i media senaste veckan (synd bara att SVT prompt måste leta upp gamla surgubbar som ska klaga på Mona). Hoppas att det fortsätter så resten av veckan. Jag hoppas också att media klarar av att fokusera på de frågor som är viktigast för Sverige nu: jobben, ett solidariskt och uthålligt samhälle och ansvarsfull utveckling. Dessvärre tror jag att media (och alliansen) kommer göra allt vad de kan för att blåsa upp de meningsskiljaktligheter som finns inom vårt parti, t ex när det gäller svensk närvaro i Afghanistan. Därför vädjar jag till alla som kommer delta på kongressen: debattera gärna, argumentera för din åsikt och stå på dig MEN hjälp inte media att blåsa upp våra interna motsättningar till något större än vad det är. Gör vi det så hamnar de viktigaste frågorna i skymundan och det får inte hända!

Gärna hård och konstruktiv debatt internt, alltså, men fokus på våra huvudfrågor när vi syns i media. Vi ses i Älvsjö!

Kommentera

