Debut i talarstolen

Vi har precis omvalt vår kära Mona till partiordförande och vi gjorde det med den längsta, varmaste stående ovation jag kan minnas. Härligt! Jag hoppas att alla nu förstår att hon har vårt absoluta stöd.

Jag har gjort min debut i talarstolen här på Jobbkongressen. Jag hade förmånen att få inleda debatten i avsnittet “Alla arbetade timmar behövs”. Min ambition det senaste året har varit att få partistyrelsen att inse att vi måste samla alla aktörer kring individer som behöver omfattande stöd för att öka sin arbetsförmåga och komma in på arbetsmarkanden. Till min glädje var det inga problem alls! Ett inlägg på temagruppen igår eftermiddag om att föra in landstingen i Kraftsam och PS gick på vår linje. Demokratin funkar!!!

Jag höll ändå mitt anförande idag, om vikten av att samla stödet och att utgå från individens behov. Det var så kul! Knäna skakade betänkligt, det ska erkännas, men jag kände ändå att en talarstol kanske är mitt rätta element?

Dessutom fick jag applåder, och positiva hejarrop från mina delegationskompisar, och det är jag innerligt tacksam över. Nu förändrar vi världen!

Kommentera

