Kloka tänkare

I en intervju med Sarah Wamala, generaldirektör för Folkhälsoinstitutet, hittade jag följande citat:

“Var och en kan göra skillnad och göra världen till en bättre plats. Det kan jag också.”

Tänk om vi alla kunde ha det som motto och varje dag se till att göra världen lite bättre. Wow!

I Tvärdrag hittade jag dikten Höstmys av Joanna Ekström, med uppmaningen att sätta upp den på en anslagstavla:

“I år lägger jag allt mitt krut på att lära muslimer att cykla. Mina gäster bjuds på ost från egen gård. Jag ska koka äpplemos och skaffa ett fadderbarn, samt ett par Nikeskor som det har gjort”.

Lysande!

Kommentera

