Väldoft nyckeln till lycka?

Jag har varit föräldraledig idag och bakat lussebullar med barnen. Härligt! Det är liksom mycket lättare att förtränga det som inte är fixat hemma när hela huset doftar underbart.

Det kanske är nyckeln till “framgång” här i livet; att fokusera på det som är mysigt, bra och tillfredsställande och förtränga det dåliga som vi ändå inte kan (eller för tillfället inte mäktar med) att göra något åt? Eller är det det som kallas för strutsmentalitet?

Jag lever i alla fall hellre i en illusion av lycka än gräver ner mig i allt elände som ligger utanför mitt handlingsutrymme. Kalla mig ytlig om du vill men det är min strategi för att orka förändra det som jag faktiskt kan rå på. Och det ger en hel del kraft och energi till förändring…

Kommentera

