Nominerad till kommunalrådsposten

Idag har valberedningen för (S) i Norberg offentliggjort att jag är nominerad till posten som kommunstyrelsens ordförande, och tillika kommunalråd, från 2011. Detta är än så länge bara en nominering: i slutet av januari ska medlemmarna fastställa listan, dvs rösta om de vill ha mig överst på fullmäktigelistan eller ej. Om de väljer mig så är förstås nästa steg valet den 19 september: vill norbergarna ha fortsatt (S)-styre och vill de ha Åsa Eriksson som kommunalråd? Det återstår att se.

Vi hade presskonferens i morse och här finns en intervju som P4 Västmanland har sänt idag.

http://www.sr.se/cgi-bin/vastmanland/nyheter/artikel.asp?artikel=3317534

Jag fick bl a frågan vad jag ser som min största utmaning fram till valet. Jag svarade att det är att ge norbergarna tillfälle att lära känna mig. Det går inte att komma ifrån att det är relativt få som känner till vem jag är, hur jag är som person och vad jag står för. Det hoppas jag kunna ändra på under våren.

Om du är norbergare och är nyfiken på mig – tveka inte att ta kontakt! Skriv här på bloggen, hejda mig i affären eller slå en signal. Jag berättar mer än gärna om hur jag ser på den framtida utvecklingen för Norberg och jag vill GÄRNA veta vad du som norbergare tycker är viktiga frågor att jobba med.

Kommentera

