En späckad vår

Snön yr utanför fönstren men igår morse hörde jag faktiskt en fågel kvittra på parkeringen (fråga mig inte vilken sort det var…)! Det kändes vårlikt och härligt.

Det kommer bli en intensiv och händelserik vår, på många sätt. (S) i Norberg hade valmöte igår och lade upp strategin och planen fram till valet 19 sept. Kul! Vi har inlett ett samarbete med (S) i Fagersta och Skinnskatteberg och får jättebra hjälp från riksdagsledamoten Margareta Israelsson i det arbetet. Vi ska bl a ha en gemensam kandidatutbildning med start 6 mars. Det känns bra.

Norbergs kommun har budgetkonferens nästa vecka. Där ska riktlinjerna för arbetet med budget 2011 dras upp och viktiga prioriteringar göras. Mycket spännande. Vi står inför flera stora beslut om offensiva satsningar och jag hoppas att flera partier har insett att nu är det läge för Norberg att satsa oss ur krisen!

Jag har varit krasslig ett tag och idag fått besked att jag tydligen har lunginflammation. Känns inget vidare men det är ju bra att få behandling så att jag kan bli pigg och stark igen. Det kommer behövas!

Kommentera

