Curling i OS

Nu börjar OS-curlingen – den enda OS-gren som jag följer slaviskt. Det gör jag av två skäl: dels har jag själv varit aktiv curlingspelare för lääänge sedan (har faktiskt en guldmedalj från  JVM hängandes i bokhyllan!), dels är min kusin Eva Lund med i svenska damlaget. Du vet väl att de är regerande OS-mästare!?! Ingen kan väl ha glömt Evas härliga mitt-på-munnen-kyss på lagkaptenen Anette Norberg efter att de nyss tagit guldet 2006.

Du kan följa curlingdamerna på Evas blogg på Radiosportens hemsida:

http://www.sr.se/cgi-bin/radiosporten/nyheter/amnessida.asp?grupp=9605

Nu säger jag bara VARMT LYCKA TILL, våra tjejer och killar i Vancouver!!!

Kommentera

