Fantastiskt OS-guld

Idag går mina röda tankar till Lag Anette Norberg som i natt försvarade sitt OS-guld från Turin och vann OS-finalen mot hemmalaget Canada. Det är STORT!

Som ni har kämpat, Anna, Catte, Eva och Anette. Jag kan inte tänka mig ett lag som är mer värdiga vinnare av dubbla OS-guld än ni är. Tårarna strömmade ner för mina kinder i natt när det stod klart att ni stal en etta i skiljeomgången. Och detta mot curlingens huvudnation, Canada, i curlingens “hemland”, Canada, som har över en miljon aktiva curlingspelare. Det är nog många canadensare som idag undrar hur lilleputtlandet Sverige, med bara några tusen aktiva curlingspelare, kan sno OS-guldet mitt framför näsan på dem. Det enda svaret jag kan tänka mig är en fantastisk lagmoral, tydlig satsning mot tydliga mål och att ni faktiskt ÄLSKAR att spela curling på högsta nivå. Bra gjort, tjejer!

Måste också ge lite beröm till alliansregeringen, för deras förslag att vår elkonsumtion ska mätas varje timme. Det tror jag är ett klokt och bra förslag som kan göra oss konsumenter mer med medvetna om hur vi lever våra liv. Trodde inte att jag skulle jag skriva det – bra tänkt, Maud Olofsson!

Kommentera

