Mys eller projekt

Idag har barnen och jag sportlov. Solen skiner men det blåser kallt ute. Vi har åkt skridskor på hockeyrinken i Norberg, kan man säga. Eller så kan man säga att jag har knutit på skridskor, torkat rinnande näsor, tagit av skridskor, knäppt hjälmar, torkat näsor, hällt upp thé, delat ut smörgåsar, knutit på skridskor, torkat näsor, knäppt hjälmar osv. Däremellan har jag dragit i femåriga kroppsdelar som glidit iväg åt alla möjliga håll på ett par vingliga skridskor. Phu, det är skönt att vara hemma igen.

Ibland undrar jag varför det som borde vara mysiga familjestunder mest känns som något som ska “klaras av”. Missförstå mig rätt – vi HAR många mysiga familjestunder som inte känns som något annat än just mysiga stunder. Men ibland när vi ska göra utflykter blir det mer projekt än mys. Förhoppningsvis har barnen ändå haft det mysigt idag, vilket är huvudsaken. Och jag har i alla fall fått frisk luft.

Kommentera

