Vårnytt

Det spritter i kroppen när jag ser alla härliga vårlökar, gräset som försöker bli grönt och flugorna som surrar i fönstren. Vår! Tänkte göra bloggen lite vårfin också. Får se om det lyckas – det här med bloggteknik är inte min starkaste sida.

Som alltid, den här årstiden, händer det mycket. Kanske extra mycket för att det är valår. Dagens presentation av regeringens vårbudget bjöd inte på så många överraskningar. Jag ställde en fråga till Dagens Nyheters Johan Shück om vad han tycker om budgeten: bidrar den verkligen till minskade klyftor, som Anders Borg säger. Här kan du läsa hans svar. Föga överraskande finns det inte mycket som tyder på att klyftorna i Sverige kommer att minska med sittande regering, snarare tvärtom.

Vi i Norberg planerar för fullt för 1 maj. Då ska vi ha en manifestation i Tingshusparken för Solidaritet – tre timmar som gör skillnad. Vi ska prata om internationella frågor, klimatfrågor, facklig solidaritet och ungas framtid. Om du har några idéer om hur ett samtal kan inledas kring det senare temat är du välkommen att höra av dig. Detta är ett samarrangemang mellan S, V, MP och LO. Ska bli intressant. Håll utkik efter program i Norbergsbladet.

På lördag är det Distriktskongress i Västerås. Kul! Tomas Bodström och Bo Krogvig gästar kongressen. Det ser jag fram emot. Tyvärr är jag inte ett dugg ledsen för att det ska bli dåligt väder i helgen. Det hade varit besvärligt att sitta i Aros Congress Center hela lördagen om det skulle vara strålande solsken och 15 grader varmt ute.

I morgon kanske jag hinner plantera mina nyinköpta minipenséer? Det vore härligt.

Kommentera

