Det våras för Mona

Visst är det väl så att uppförsbacken som Mona Sahlin har traskat uppför de senaste åren har planat ut?  Jag blev ett Mona-fan på Jobbkongressen i höstas men det är först nu som jag tycker att hon börjar “gå igenom rutan” och visa det självförtroende och den tyngd som hon har. Håller ni med?

I duellen med Reinfeldt i Aktuellt förra söndagen tycker jag att hon var lysande!!! Mona kunde klart och koncist förklara och argumentera för den rödgröna budgetmotionen och Reinfeldt blev bara argare och argare. Sahling tog hem den duellen utan problem. På jobbet, dagen efter, kommenterade personer som inte är politiskt aktiva att Mona hade gjort ett så bra jobb i Aktuellt. Jag önskar att Mona kunde höra det.

Ikväll är det dags igen, i Agenda. Jag hoppas på en fortsatt trend med självförtroende, pondus och lugn. Sverige behöver dig, Mona!!!

Kommentera

