Temperaturen ökar

De senaste dagarna har det varit varmt, nästan kvalmigt, i Bergslagen. Jag klagar inte. Det känns även som att den lokala valtemperaturen har ökat några grader: den senaste veckan har jag fått inte mindre än tre förfrågningar om att hålla tal i Norberg och P4 Västmanland har bjudit in till valdebatt i augusti. Kul!

Det här med att hålla tal är relativt nytt för mig (bortsett från enstaka framträdanden vid bröllop etc). Det är kul men kräver en hel del förberedelser. Det allra svåraste, tycker jag, är att hålla politiska tal utan att vara partipolitisk. Det finns tillfällen som kräver det och då känner jag mig bakbunden: budskapet är för mig kristallklart men får inte uppfattas som partipropaganda och gå i det vanliga partituggets tecken. Då blir det ibland svårt att vara tydlig, och tydligheten är mitt signum.

Att vara kommunalrådskandidat är i högsta grad utvecklande, på många olika områden.

Kommentera

