Såtider

Gårdagen var ljuvlig, på många sätt: solen flödade från klarblå himmel, en ljummen bris svalkade när det var som varmast och växtligheten var så frodig att jag önskade att jag var en ko. Vilken växtkraft det finns! Dessutom var dagen helt obokad för min del och det är bland det bästa som finns. Vi skrotade runt på tomten hela dagen, spontanfikade på bodtrappen med bekanta, försökte klippa den djungel som kallas gräsmatta och premiärgrillade i den myggfria majkvällen. Vilken lycka!!! Dessa dagar är till och med ogräsrensning en ren fröjd, tycker jag.

Nu är trädgårdslandet fräst och jordförbättrat, så snart regnet slutar falla ska jag sätta potatis, ärtor, sallad, spenat och morötter. Vår bästa tid är nu – fånga ögonblicket!

Kommentera

