Nationaldag

Solen strålar från klarblå himmel, barnen leker på studsmattan och jag njuter i fulla drag av en härlig frukost i trädgården. Kan livet bli så mycket bättre?

I eftermiddag ska vi fira Sveriges Nationaldag vid hembygdsgården på Karlberg i Norberg. Jag är ombedd att hålla tal och det är premiär för mig som nationaldagstalare. Kul!

Jag hoppas att vi idag kan fira allt det som är bra och fint med Sverige och Norberg, att vi kan välkomna nya medborgare och att vi sänder en tanke till alla de som bor i länder som inte ger samma fina möjligheter.

Jag vill leva, jag vill dö i Norden!

Kommentera

