Hemliga förhandlingar

Enligt detta inslag i P4 Radio Västmanland verkar det mesta vara möjligt för att nå maktpositioner i Norbergs kommun. Vänsterpartiet pratar med alla partier som har bjudit in dem men vill inte avslöja vilka det är. Det har de förstås all rätt att inte göra. Jag avslöjar dock utan omsvep att vi inom (S) och (MP) har bjudit in (V) till samtal och ett första möte har hållits. Som jag ser det har vi fått ett antal väljares förtroende att leda kommunens arbete och det förtroendet måste förvaltas väl. Öppenhet, tydlighet och ärlighet är saker som för mig är självklarheter när vi har fått nästan varannan norbergares röst.

Det anmärkningsvärda är att norbergsalliansens företrädare inte tar avstånd från ett samarbete med Sverigedemokraterna. “Vi vet inte om det finns någon sverigedemokrat att samarbeta med ännu” säger Christer Filipsson, FP. Jag undrar vad hans partiledare säger om det uttalandet. Att allliansen försöker locka över (MP) till sin sida har vi redan räknat ut men att (FP) är så besatta av att ta makten från oss sossar att de kan tänka sig att samarbeta med (SD) hade jag faktiskt inte förväntat mig. Jag hoppas på att det bara var en oklok formulering från Filipssons sida.

Hemlighetsmakeriet fortsätter. Norbergarna lär få vänta på klara besked om hur kommunen ska styras de kommande fyra åren.

Kommentera

