Ingen överenskommelse ännu

Flera gånger varje dag får jag frågan om hur Norberg kommer att styras kommande mandatperiod. Jag tror inte att någon kan ge ett klart besked om det, mer än att vi vet vilka 31 personer som har fått platserna i kommunfullmäktige. Mitt parti ligger fortfarande i förhandlingar med andra partier och än så länge har vi inte lyckats nå en överenskommelse.

Hur lång tid det kommer dröja innan vi kan lämna några besked är svårt att säga. Nya fullmäktige sammanträder den 1 november och då ska en fullmäktigeordförande väljas och en valberedning utses. Min förhoppning är att alla partier vill att läget ska vara någorlunda klart då, så att vi inte hamnar i den nesliga situationen att lotten kan avgöra vem som ska inneha den viktiga posten KFO kommande fyra år.

Vårt parti har ett extra medlemsmöte i kväll med anledning av den parlamentariska situationen. Jag återkommer så fort jag har något att berätta.

Kommentera

