Företagsbesök i Norberg

När jag tillträdde som kommunalråd lovade jag mig själv att göra minst ett företagsbesök i månaden. Hittills har jag lyckats hålla den ambitionsnivån och den här månaden har almanackan tillåtit inte mer än tre olika besök:

I förra veckan besökte jag Klockargårdens tvål- och ljustillverkning. Kul, mysigt och imponerande stort och ambitiöst

I morgon ska jag följa med Hemtjänstens personal på förmiddagen (inget företag, jag vet, men likväl en himla intressant verksamhet)

På onsdag besöker jag fioltillverkaren Peter Westerlund i Kärrgruvan och då får jag förhoppningsvis lära mig om han ska tituleras violin-, fiol- eller instrumentmakare!

Kommentera

