En dag på Höjden

20120119-152615.jpg

Det här är Siv och Agneta, två av Norbergs alla vardagshjältar. De jobbar på ett av kommunens äldreboenden och jag fick följa med dem idag. Det jag såg under mitt besök på Höjden var ett stundtals tungt arbete men med fokus på de gamla och deras önskemål. Jag fick bl a se hur man använder en avancerad taklyft samt duschstol och inse hur väl personalen känner de boende och deras familjer. Jag tackar allra mjukast för en intressant och givande dag med mycket omtanke och hänsyn.

Efter att ha diskuterat entreprenörskap och sociala företag med några folkhögskolor har jag avslutat dagen med 7,5 km skidåkning. Härligt och skönt. Inte en enda vurpa blev det! 23 dagar kvar att träna och jag har åkt ett fjärdedels Kristinalopp. Det blir till att träna rejält i helgen.

Kommentera

