Ljusning

20120129-161232.jpg

Efter mörker kommer ljus, heter det, och så känns det verkligen idag.
Solen sken, det var -10C och träden var delvis täckta av snö. Det var jag, tystnaden och skidorna (och ibland nån snorig skidåkare som spurtade om mig). Livet i 190!

Det ser ut att kunna bli Engelbrektslopp, trots att det inte finns så jättemycket snö. Kommunens ekonomi är under kontroll, även om vi inte har så mycket pengar. Vi har en klok och trygg partiledare, även om vi inte har så höga opinionssiffror. Allt är möjligt! Vi får alla helt demokratiskt njuta av snö, sol och fina skidspår som frivilliga krafter har ordnat. Vi har det med andra ord ganska bra.
Det gav mig kraft och energi att åka drygt 16 km idag och att våga mig på backar som jag tidigare har fegat ur inför.
Allt är möjligt. Det ska jag bära med mig i morgon när jag workshoppar med Hövdingen på Slottet om Västmanlands framtid.

Allt är möjligt, om vi bara är tillräckligt många som är beredda att kämpa tillräckligt mycket.

One thought on “Ljusning

  1. Nu är det bara att vänta och hoppas att ljuset når till de områden som hamnat i mörker, typ arbete, skolan och mycket annat.
    Vad hade jag för nyttan att lära mig om ablativ eller mina barn om adverb och adjektiv om ordens betydelse inte förklaras för dem.
    Sök inte framtiden i de gamla, sök nytt i det annalkande ljuset.och sprid det dit där det behövs.

Kommentera

