En kväll med Nattpatrullen

För några veckor sedan hade jag förmånen att följa med hemtjänstens Nattpatrull en kväll. Det känns viktigt för mig att få en inblick i de verksamheter kommunen har, att se hur personalen har det och höra synpunkter från dem som verksamheten är till för.

Varje gång jag får ta del av äldreomsorgens arbete slås jag av den värme, medkänsla och respekt som präglar relationen till de äldre. Det är inte ovanligt att jag blir rörd till tårar när personalen omsorgsfullt försöker tillgodose de äldres önskemål och behov.

Det må finnas missförhållanden i äldreomsorgen i Sverige men vi i Norberg har all anledning att vara stolta över vår fantastiska personal.

Kommentera

